Borjomi Central Park

18 augustus 2019 - Borjomi, Georgië

Zoals aangekondigd zijn we vandaag naar Borjomi Central Park geweest. We zijn begonnen met de kabelbaan naar het Borjomi Plateau. Een hoger gelegen stuk bos, waar ook een reuzenrad staat. Hier aangekomen bleek er eigenlijk behalve het reuzenrad zo goed als niets te zijn. Dus een rondje meegedraaid. Na een kop koffie meteen maar weer de kabelbaan terug genomen om naar het park zelf te gaan. Hier zitten bronnen van mineraalwater waaraan geneeskrachtige eigenschappen toegedicht worden.

Vooraan in het park is meteen de bron, waar mensen flessen laten vullen en waar je kunt proeven. Nou, dat water kan goed voor je zijn, maar lekker vonden wij het alle vier niet. Het komt lauw uit de bron en het ruikt best wel naar zwavel. Voor mensen die niet weten hoe dat ruikt, denk aan rotte eieren 😖.

In alle parken waar we tot nu toe bewust en bij toeval zijn beland, hebben de Georgiërs een soort foute kinderkermis opgezet. Ook in dit prachtige park weer... Nova en Lune vinden het prachtig, wij vooral zonde van de omgeving, maar ja, zij hebben ook vakantie... We hebben gelezen dat er achter het park nog een plek is, waar je kunt zwemmen in dit 27 graden warme water uit de bron. Dat willen we wel "even" proberen. Dat "even" hadden we beter weg kunnen laten. De baden liggen ca. 2 kilometer diep in het bos. We hebben geen buggy mee, want dat kan niet echt op een bospad. Wat een eind lopen was dat! En dan blijken de baden 3 postzegels te zijn, helemaal vol met mensen... Maar we hadden niet voor niets gelopen bij 30+ graden, dus omkleden en het water in! Dezelfde zwavellucht hing boven de baden, maar het was vooral erg druk...

Na een half uurtje badderen zijn we vol goede moed aan de terugtocht begonnen. Nova heeft weer super gelopen! Berg op en af! Topper!