Aangekomen in Kutaisi

19 augustus 2019 - Kutaisi, Georgië

Vanmorgen in alle rust ontbeten en de spullen weer ingepakt. Tijd voor de autorit naar Kutaisi. Ca. 120 kilometer waar we volgens onze vrienden bij Google Maps ruim twee uur en een kwartier over zouden gaan doen. Ze hadden weer gelijk ☺.

Het was een prachtige rit, waarvan de eerste anderhalf uur over een soort provinciale weg ging, door dorpjes en tussen heuvels. Echt heel mooi, maar daardoor schoot het inderdaad niet op. Maar dat hoefde voor ons ook niet. Al blijft het lastig met twee wagenzieke kids. De rit verliep rustig en voorspoedig en eenmaal aangekomen in Kutaisi konden we het hotel vrij makkelijk vinden.

Omdat het pas halverwege de middag was, besloten we het centrum even in te gaan. Eerst hebben we de plaatselijke markt bezocht, waar wij net zo'n bezienswaardigheid waren als iedereen daar voor ons. Blijkbaar zijn twee blonde meisjes hier erg zeldzaam 😜.

Daarna de oude stad verder verkend. We kwamen uit bij de Witte Brug. Deze rug hebben de kandidaten van Wie is de Mol? 2018 geschilderd. Leuk weetje en daardoor erg herkenbaar, maar ook gewoon een brug die boven een witte kalkstenen rotspartij ligt. Vandaar de naam.

Net van de brug af, werden we overvallen door een regen- en onweersbui. We waren blij dat we de auto hadden genomen, in plaats van ca. anderhalve kilometer, enkele reis, te lopen. Morgen gaan we de omgeving van Kutaisi verkennen.