Via Ureki naar Batumi

21 augustus 2019 - Batumi, Georgië

Vandaag was het tijd voor de laatste lange autorit van deze vakantie. Ca. 150 kilometer van Kutaisi naar Batumi. Enkel over "provinciale wegen", dus ruim twee en een half uur onderweg.

We hebben een koffie stop gemaakt in Ureki, een badplaatsje aan de Zwarte Zee. Dit staat bekend om het zwarte magnetische zand op het strand. Ook hier worden weer geneeskrachtige eigenschappen aan toegedicht, dus er zijn ook verschillende sanatoria in Ureki. Het was vooral een vies gezicht... Iedereen onder dat zwarte zand, heel gek. En druk dat het was!

Na de koffie door naar Batumi. Hier hebben we een soort vakantiehuis op een complex van ca. 10. Met een zwembad erbij. Lekker voor de komende dagen. Het ligt wel in een wat oudere wijk van de stad, maar lijkt op het eerste gezicht een leuke keuze.

Na aankomst meteen maar even naar een grote supermarkt voor wat inkopen. Komen we aan bij de Carrefour, jaja, die hebben ze hier, gaat de slagboom niet open. Er blijkt een stroomstoring te zijn en ze kunnen hem in eerste instantie ook niet handmatig openen. We konden geen kant op, want ook achter ons al een rij met auto's. Uiteindelijk hadden ze toch een sleutel en konden we naar binnen. Daar was alles donker, behalve in de Carrefour zelf. Gek gezicht... Tijdens het afrekenen ging er een alarm en begonnen alle grote rolluiken bij de kassa te sluiten. Gelukkig kon ik nog net afrekenen voor het luik bij onze kassa dicht ging. Wel weer een avontuur rijker 😉.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl