Leuke reisdag

15 augustus 2019 - Bakoerjani, Georgië

222 kilometer te overbruggen, van Tbilisi naar Bakuriani. Om de rit te breken maken we een lange stop in Uplistsikhe. Een oude uit rots gehouwen stad, aan de rivier Mtkvari.

Het is één van de oudste Georgisch gestichte steden. Heel bijzonder en gelegen in een schitterend landschap. Het was flink klimmen en dat heeft Nova bijna helemaal zelf gedaan. Super knap!

Daarna weer in de auto voor het laatste stuk. Google Maps laat zien dat we nog 2 uur en een kwartier over de resterende 125 kilometer gaan doen. Dat lijkt sterk, we hebben nog een heel stuk snelweg te gaan... Google heeft wel gelijk 😀. Door een stuk slechte weg, heel veel runderen op de weg (we zagen er zelfs één aangereden worden 😔, gelukkig zagen de meiden dat niet, stom toevallig hebben we het zelfs op film... Niet geschikt voor jeugdige kijkers...) en een weg hoog de bergen in, ligt de gemiddelde snelheid op ca. 45 kolkilometer per uur 🤣. Het landschap is schitterend en de meiden houden het prima vol, dus geen straf.

Nu zijn we in Bakuriani. Benieuwd wat deze omgeving ons brengt.