Sarpi, Gonio en Batumi

24 augustus 2019 - Batumi, Georgiƫ

Vandaag hebben we best veel gedaan en eigenlijk ook niet.šŸ˜€

We zijn aan het einde van de ochtend een eindje gaan rijden. WeĀ kwamen bij Sarpi een waterval tegen. Sarpi ligt aan de Turkse grens. Dat was een koffiestop waard. De waterval was okay, maar ook niet meer dan dat. Het koffietentje aan de overkant van de weg was echter heel leuk. Niet qua uiterlijk, maar qua gastvrijheid! We wilden koffie bestellenĀ  dat kon, maar alleen Georgische koffie. Prima, de drap laten we wel achter. šŸ˜‰Toen kregen we allebei wat wijn om te proeven en ook nog wat kaas met honing erbij. Echt heerlijk!

Daarna 5 minuten rijden naar Gino, hier is een fort. Dit was leuker dan verwacht. Toevallig vond er ook een trouwerij plaats, dat vond Nova vooral geweldig. Maar er was ook meer te zien met betrekking tot het fort. Na een klein uurtje rondkijken was het tijd voor het strand.Ā

Grote kiezels aan de Zwarte Zee. Het water liep zo snel af, dat het voor Nova en Lune niet zo geschikt was. En de stenen vonden ze ook niet alles šŸ˜–. Ze houden zo van de natuur...šŸ˜œ

Via internet hadden we al ticketsĀ besteld voor de show in het Batumi Dolphinarium. Haasten om op tijd te zijn, want vooral een parkeerplaats vinden bleek een uitdaginkje... De show was erg leuk en vooral Nova vond het fantastisch.Ā

Na de show zouden we nog even over de boulevard wandelen. We zagen daar weer de elektrische scootmobielen die ze overal verhuren. Dat leek ons wel lachen... En dat was het ook! Dat gekke ding ging nog 33 kilometer per uur. Nova en Lune vinden het geweldig! Dat was onverwacht nog een half uur dikke pret! Haha! šŸ˜