Richting de Kaukasus over de Military Highway

12 augustus 2019 - Tbilisi, Georgië

Vandaag werd onze huurauto in de ochtend naar ons hotel gebracht. Super fijn, want dan is het toch een stuk makkelijker om op pad te gaan. Bovendien kan de buggy lekker in de auto blijven liggen, in plaats van sjouwen naar de tweede verdieping.

Vandaag zijn we via de 'Military Highway' richting de Kaukasus gereden, naar Ananuri, een klein plaatsje aan de Aragvi rivier, met een oud fort en klooster.

Niks militair aan de weg en een highway was het ook zeker niet. 🤣 Als er geen koeien op de weg liepen, waren er wel erg langzaam rijdende vrachtwagens, dus tijd genoeg om de prachtige omgeving in ons op te nemen.

De rivier wordt er stukje verder onderbroken door een stuwdam, dus het fort lijkt aan een meer te liggen. Er is een klooster met kerk, waar men kledingvoorschriften hanteert. Gelukkig staat er een doos met lappen om onze blote benen te bedekken. Scheelt weer terug lopen naar de auto om onze eigen sarong te pakken.

De kerk is niet groot, maar wel mooi en donker volgens Nova. En we gaan vooral op onderzoek uit langs de buitenmuren van het fort.

Op de terugweg gaan we in Tbilisi even langs één van de grote winkelcentra. Nova en Lune hebben zich daar reuze vermaakt in een soort kermis/speelhal in de kelder en even lekker vertrouwd gegeten bij de vrienden met die grote gele M. 😋

1. Willy:
    12 augustus 2019